How do you?

We meet /see a person and there we have a image about him. Right or wrong that time will prove, but we study him, allow our instincts to judge and come to a conclusion. May be future meetings could prove us wrong or right , depends. But each time we try to make a judgement. isnt? :D
How many of you meet a person and could recognize him/her? I mean what type of personality he/she is at first go?
And what you usually look into someone’s personality? I mean body posture, way of speaking, smile… and lot more things… !! :v
For me they have to be eyes… I don’t know but they reveal a lot to me… :d
Let me know what other’s think?

Just another 'Q'- Is it hard to understand female species by there body language, eyes,talking.....??
Keep Faith
Chakoli :)

33 comments:

~ ॐ ~ said...

I look for vibes :)

Mr . Lonely said...

Eyes... that is what I look for..body language yes..though i don't make any conscious effort to concentrate on body language, its the complete personality that makes an impression.
Then I go with my instincts , as to what the person is faking or what is real.The content of his talks and his mannerism adds to it.

Chakoli said...

@OM

Vibes...thats a new thing fr me to look at...;-))

Chakoli said...

@Mr Lonely...

Agreed... to all that but I assume that a step by step procedure...
the 1st thing u look fr is eyes only na??

and hw abt ur judging capability??is it right mostly?

Mr . Lonely said...

Yes eyes the first thing ..and ..I'd say yes I've been right >90% of the times..

Chakoli said...

@Mr Lonely:_))

Thats good... if you have right most of the times...and any incident when it went wrong??

Mr . Lonely said...

Well.. those incidents involve the fairer sex.. :( .And don't ask me the reason why ..

vijay said...

GM Chaks,

Body language & confidence have ben misleading at times 2 me.

Eyes - yes , they r generally the telltales.

yet one has 2 have the ability 2 correctly read them, some one looking down while conversing wid U is generally considered sly - yet cud be shy

vs

Chakoli said...

@Mr Lonely...

Hmmm....

So is it tough to understand women??;-))

BIG Omi said...

I go for instinct... my instinct does the job for me.... and most of the time its damn true.... though eyes part cant be ignored.... but they are not always true..
moreover I always wear my eye gears .. so u might just not make guesses about me...

and well in our virtual world its the comments and the template of the blog which makes a picture in my mind about a blogger..

as in your case ... i think .. u r a happy go lucky kinda person... mutitasking all the time.. living alone .. working for some MNC but at general shifts.. like behaving childish.. thou the thinking is pretty matured.. and must be beautiful.. as your thinking is..

What say??

Tc.
Omi

Mr . Lonely said...

Not really..the truth is.. "Its tough to believe your instincts that someone is not what you heart believes them to be!!"

Chakoli said...

@vs

yup yup...what you said I fully agree to it.. at times even what is view could be wrong :-)))

but still they are the major parameters...to judge a people...:-))

Chakoli said...

@Bomy

Yup inctincts help a lot I would say...

You know people wering glasses even at night - I m scare of them.... even u do the same??

About me...

not everything is correct... LOL...nice analysis but;-))

thanks fr that:-))

Chakoli said...

@Mr Lonely

but ur heart mite have belived to it coz of some reasons na...:-))

BIG Omi said...

Ohh damn.. i should have thot twicw b4 commenting on that beautiful thingie... lols ;)

kidding..

What didn't went right in my analysis..

Tc.
Omi- i don't wear them at night.. .. i mean my Eye gears..

Mr . Lonely said...

may be ....

Chakoli said...

@Bomy:-))

LOL...

I dnt live alone....

I dnt like to behave childish....Did I ever did this??;-)))

I m not beutiful....

LOL you dont wear them at night...and then explicitly mentioning I mean my eye gear...;-))))

Chakoli said...

@Mr Lonbely....

:-)))

BIG Omi said...

Okay there were some presumptions to it..

1. You wanted Delhi Daredevils to go to semis, thats what made me think that you a Delhiite .. putting up in Pune (i hope so) for the sake of Career all alone without family ..

2.Your Profile pic carries Tweet.. that implies you like behaving childish..

3.Your posts are thou very matured
4.Uncles interviewing you and throwing proposals, also to add on there are guys parking their vehicle next to yours and proposing you and overall your beautiful thoughts.. damn.. leads me to think that you are Beautifull..

I know its dumb kinda observaton.. but thats hoe i am ..
Tc Chakoli..
Omi

Vrij said...

I frankly do not waste energy trying to figure out someone's personality. If I do need to talk to the person, then all I do is try to think what would be the ideal way to start a conversation.

Otherwise.. if its a female with a neat figure.. u know what I wud be doing ;)

Sensitive:-) Jigyasa said...

I think its the way one carries himself/herself and their way of talking. Yes the eyes play a significant role though.....Agreed.

But let me confess, most of the times I mistake.....and my friends or family give the real picture.

Anyways....I am back Chaks. How have you been?

Sandhya said...

Hi chakoli,

Vry true. I always try to judge others at a first glace n i seriouly look for his/her dressing sense, shoes, way of speaking.

Chakoli said...

@Bomy...
Here goes my answers:-))

1. :_)) I was in Delhi that too all alone..buliding career..but currently with family in Pune:-)))

2.Tweety...as one of frd used to love it...and it always reminded me of her:-))

3.Thanks for that :-)) Dont I sound stupid..idiot crazy gal??;-))
4.Abt uncle... LOL... no comments on that;-))


This surely proves u too be a lwyer...coming to a comclusion thru clues..;-)))

Thanks dear...:-))

Chakoli said...

@Vrij

so fr u.. all neat gals are "Good"??

Chakoli said...

@Jigyasa


Hey u r back...wow....:-)))

Chakoli said...

@Sandy

Good to know that:-))

KP! said...

there has to be initial attraction and good conversation in other words a definite connection.....:).

Just another 'Q'- Is it hard to understand female species by there body language, eyes,talking.....??

its impossible to understand them....lolz

For me they have to be eyes… I don’t know but they reveal a lot to me…

well...since eyes tell u the story...ok...lets hear ur thoery abt me!!

Ankur said...

well... i dont have a say here on this!!! :)

Cheers!!!

Phoenix said...

One conversation is essential, because eventually it's the thought process that makes a person. But observation plays a big role, and I in particular play intention to how that person interacts with the worls, with his/her surroundings and people around them

Chakoli said...

@KP

Yup I know for you guys its hard to understand gals... coz of ur less IQ...;-)))

I have to meet you there...to look into ur eyes..;-)))

Chakoli said...

@ANkur :-))

kyun kyun??

Chakoli said...

@Phoenix

Yup yup...the way peopel interact with others could be different many a times....

Satan said...

Well meetin a person at first instance u can know things only at macro level, but to know details in micro level a lot of meetings are needed.

Well I generally look up at the personality, mentality, communication skills, sense of humour, dressin sense (and shud b horny too LOL)....

Sharing Could Reduce One Calories...GO ON